A-talk-lähetyksen voit katsoa Ylen Elävästä arkistosta.
Ohjelmassa esitetyt insertit:
Mitä mainostajat tekevät saadakseen viestinsä läpi?
Jutussa vertaillaan perinteistä ja uudenlaista mainontaa. Miksi perinteisen sijaan päädytään uudempaan? Miten uudenlainen mainonta eroaa perinteisemmästä? Miksi mainostaja valitsee perinteisen tv-mainoksen sijaan tuotesijoittelun elokuvassa?
Toimittaja: Ina Mikkola
Katso video
Miten mainonnan sääntöjä ja lakeja kierretään?
Jutussa tutkitaan MTV3-kanavan Diili-ohjelman tuotesijoittelua. Esiintyykö ohjelmassa MTV3:n edustajan mielestä sopimatonta tuotesijoittelua? Entä mitä mieltä asiasta on kauppaoikeuden professori?
Toimittaja: Katariina Aho
Katso video
Mitä pitäisi tehdä medialukutaidon parantamiseksi?
Miten mainontaa käsitellään koulussa? Jutussa vieraillaan Puistolan peruskoulussa haastattelemassa opettajia ja oppilaita. Onko opetus nykyaikaista ja opetetaanko kouluissa uudenlaisesta mainonnasta?
Katso video
Lisämateriaalia, joka ei mahtunut itse ohjelmaan:
Onko tuotesijoittelu pahasta?
Nuorten Ääni-toimituksen toimittaja Ina Mikkola selvitti MTV3:n markkinointipäällikkö Ville Mantereelta miksi hän haluaa maikkarin ohjelmiin tuotesijoittelua. Miten katsoja esimerkiksi hyötyy tuotesijoittelusta?
Katso video
Osaavatko opettajat opettaa mainonnasta?
Nuorten Ääni -toimituksen toimittaja Marja Kuikka kävi Puistolan peruskoulussa kysymässä opettajilta, mitä he opettavat nuorille mainonnasta. Tunsivatko opettajat sanoja "tuotesijoittelu" tai "piilomainonta"? Entä uskovatko opettajat heidän opetuksellaan olleen vaikutusta oppilaisiin?
Katso video
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti